Ongemakkelijke omkering

Als armoede het probleem is
Is rijkdom dan geen probleem?

Als honger het probleem is
Is overvloed dan geen probleem?

Als werkloos het probleem is
Is werken dan geen probleem?

Als sterfte het probleem is
Is geboorte dan geen probleem?

Misschien geeft de rijkdom, de armoede.
Misschien geeft de overvloed, de honger.
Misschien geeft het werken, de werkloosheid.
Misschien geven de geboortes, de sterfte.

Of is het stellen van de vragen
waar geen antwoord op is
voldoende om te zien
dat het enige probleem
onze niet onderzochte gedachten zijn?

Misschien …

Dit bericht is geplaatst in Bewustzijn, Satsang, Verhaal, Wat ons bindt met de tags , , , , , , , . Bookmark de permalink.

1 Reactie naar Ongemakkelijke omkering

  1. ♥ klaproos's avatar ♥ klaproos schreef:

    ik weet dat ik juist door het stellen van vragen in de problemen ben gekomen…..

Geef een reactie